Vilodagen

Igår så följde jag med min far och hans sambo ut till stockbäcken där vi firade min farbror som fyllt år, när vi varit där i ca 1 timme då for vi vidare till farmor och farfar :) vi satt väl där i ca 2 timmar. de andra åt middag där, hon hade gjort något sorts kycklinggryta :)
Jag var borta i ca 4 timmar sen när jag kom hem så påbörjades middagen här hemma och det blev baconinlindad kyckling med curly fries och bearnaisesås :)
Först så stekte vi kycklingen så att den blev näst intill färdig sen la vi upp bacon på en plåt där vi först lagt ut bakplåtpapper. Vi lägger kycklingen mot ena slutet på baconen, lägger på 2 ostskivor och sedan rulla baconen runt kycklingen.
Efter det så stoppade vi den i ugnen på 200 grader i ca 20 minuter.
Stoppade samtidigt in friesen så de tog längre tid att tillaga än vad det ska höra i vanliga fall, tog ungefär 30 minuter extra så jag skulle föreslå att man gör friesen före och byter av i ugnen så går nog allting snabbare.
Bearnaisesåsen gjorde jag från pulverpåse just för att jag inte har alla ingredienser hemma till att göra egen och det tar så låg tid, samt att när man gör den själv så är det väldigt mycket lättare att förstöra den på bara en droppe smör.
Idag då blir det att städa upp lite efter i helgen och så blir det att tvätta :) Middagen idag får nog bli köttbullar och makaroner med brunsås :)

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!