Symöteslåda

Igår till middag blev det en maträtt som kallas Symöteslåda, den heter säkert något annat men det är vad jag har fått lära mig att den heter iaf :) i den så är det en påse bandspaghetti (ej torkad), som ska snabbkokas ca 3min. sen har vi kassler och purjolök som ska brynas tillsammans..allt detta ska i en ugnsfast form och då börjar man med att lägga i spaghettin, sen kasslern och purjolöken. efter det så ska man ha 4 dl matgrädde och chilisås som ska vispas ihop och hällas över maten i formen. Toppa med riven och sen in i ugnen på 200 grader i ca 15 min :)

Idag till lunch så blev det en sallad från Viking :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!